Förrätt LCHF Laxröra med soltorkad Tomat och Keso på Våffelhjärta

Lyxig Entrérätt

Hoppas att Du, liksom jag, njuter för fullt av vår vackra sommar med sköna kvällar.

Då finns inte så mycket tid till vare sig matlagning eller bloggskrivande, därav den lite glesare uppdateringen.

Men ibland måste jag bara göra nåt litet läckert att dela med mig av.

En god middag inleds ofta på restaurang med en toast eller canapé.

Mina glutenfria våfflor passar perfekt istället för bröd, för oss som av en eller annan anledning helt valt bort spannmål.

Ett litet våffelhjärta blir dessutom en vacker inledning på måltiden, men den fungerar förstås att ätas som en liten ensamrätt också.

Röran blir god även på kallrökt lax. Här hittar Du mitt recept på LCHF Våfflor.

Efter middagen får Du ta en tur bland mina balkongblommor, som växer och frodas i det varma vädret.

Laxröra med Tomat, Chili och Keso

100 gr gravad Lax

1 liten burk Keso

1 dl Majonnäs

4 soltorkade Tomater

2 msk hackad Citronmeliss

1 msk hackad Gräslök

1 krm Chiliflingor

Lite Havssalt

Skär laxen i små tärningar. Blanda keso, majonnäs och örter. Rör ner lax och kryddor.

Servera laxröran som ägg på våffelhjärtan med Avocado, Cocktailtomat och lite extra Majonnäs.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/07/30/forratt-lchf-laxrora-med-soltorkad-tomat-och-keso-pa-vaffelhjarta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

15 kommentarerLämna en kommentar

  1. Letade efter ett gott recept på laxröra såhär till midsommar och hittade ditt. Klockrent! Precis vad jag ville ha utan att jag visste det!

    • Kände väl på mig det, att det här skulle kunna vara nåt för dig, Susanne. Utan att veta om det 😉 Kul att du gillade receptet.

  2. […] Laxröra på Våffelhjärta […]

  3. […] kan också bli en hel middag eller kvällsrätt med Rökt Lax och Avocado. Bild på den syns under dagens […]

  4. Vackert upplagd och jättefina blommor!

    • Hej och Välkommen till mitt kök, Husmorsan Anette. Tack för det fina berömmet, roligt att höra 🙂

  5. Wow!! Vilka fina blommor du har på din balkong!! Tack för att du lägger ut bilder så vi andra kan njuta lite vi också!! 😀
    Idag har jag bakat ett jättegott LCHF-bröd som jag gärna delar med mig av här om du inte misstycker! Säg till i så fall!!
    http://anneli-in-da-house.blogspot.com/2011/07/antligen-en-mulen-dag.html
    Ha det så bra!! ♥

    • Roligt att du också njuter av mina blommor, det är så härligt att bo i en liten djungel 🙂 Ditt hårdbröd såg verkligen gott ut. Kul att du vidareutvecklar min ostkaka också.

      Du får gärna dela med dig av dina recept, så fler får ta del av dem. Det är ju därför vi har hamnat på nätet med vår mat, för att kunna sprida den till så många som möjligt. Så de också har chansen att må bättre och kunna gå ner i vikt på ett enkelt sätt, om de vill 😉

      • Tack så mycket!
        Ja, man skriver ju faktiskt en blogg för att man VILL att andra ska läsa den!! Och goda, nyttiga recept kan man ju inte få för mycket av!! De flesta uppskattar ju också att bli inspirerade vad gäller mat och bak – det är så lätt att fastna i sånt man alltid gör..!

      • Helt rätt, Anneli. Själv har jag inte så mycket datortid över numer, därav min brist på kommentarer hos mina bloggvänner. Så därför uppskattas när ni alla kommer hit med tips och råd, så att jag och följarna får ta del av nya klokskaper 😉

  6. Hej! Blev vansinnigt sugen på broccolisoppa och hittade hit av en slump. Är en kräsen bloggläsare som blev ändå mjuk i hjärtat av den matglädje och ögonfröjd du bjuder på i din blogg. Likväl blir jag inspirerad och glad, ser fram emot att få följa dig!

    • Hej Smilla och Välkommen till mitt kök. Oj, vad glad jag blir av din fina kommentar 🙂 Det ska bli roligt att få dig som ständig gäst, tycker om människor som blir glada av god och naturlig mat 😉

  7. Åh vilka vackra bilder du bjuder oss på 🙂
    Ser väldigt gott ut, ska jag testa en annan dag 😉
    Önskar dig en fin lördag
    Kramen Bibbi

    • Tack, vad roligt att du tycker om dem, Bibbi 🙂 Trevlig lördag till dig med.

  8. […] bara göra nåt litet läckert att dela med mig av. En god middag inleds ofta på restaurang […] Birgitta Höglund´s Mat This entry was posted in Recept and tagged Förrätt, Keso, Laxröra, LCHF, soltorkad, Tomat, […]


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.