Paprikasås

LCHF-sås till Grillat

LCHF-sås till grillningen

Paprikasås:

1 Röd Paprika

1 Vitlöksklyfta

½ Gul Lök

1 dl Olivolja

1 tsk Kummin

½ dl Chilisås

Salt och Peppar

Hacka paprika, lök och vitlök.

Stek mjukt i olivoljan på svag värme i en halvtimme. Krydda med salt, peppar och nystött brödkummin. (Inte spiskummin)

Mixa till en slät sås, eller passera genom nätsil.

Blanda med  1 dl Majonnäs, som jag gjort med den på bilden.

Crème Fraiche är också gott att röra i eller ät den naturell.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/07/10/paprikasas-till-grillat/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. […] Kanarisk Mojo på mitt sätt […]

  2. […] med Kanarisk Mojo / Paprikasås att doppa fisken […]

  3. […] 1 dl Mojo, Kanarisk Paprikasås […]

  4. […] hittar Du ett recept på min Paprikasås med inspiration av Kanarisk Mojo. Serverade den ofta till Grönsakspaté när jag jobbade på […]


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.