Topp 10 bland mina recept 2019

Plats 7: Glutenfritt nötbröd

Läsarnas favoriter

Så var det då årets sista dag igen och vilket fantastiskt år det varit.

Tack till mina kära läsare för alla besök och fina kommentarer under året som gått.

Ni gör alla så det känns riktigt betydelsefullt att dela med mig av mina mångåriga kock-kunskaper, min hälsoresa och tankar kring livet.

I juni blev min senaste kokbok, ”Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken”, utsedd till en av världens bästa kokböcker på Gourmand Awards, otroligt roligt och hedrande.

Under sommaren lagade jag 70 nya rätter och fotograferade dem i den vackra naturen i Jämtland, resultatet får du se till våren i ”Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv”.

Kombucha med havtorn från Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv

Bilden på kombuchan tog jag en av sommarens varmaste dagar vid Kallsjön, det är Åreskutan du ser i bakgrunden.

Receptet har jag fått av Margareta Marples på Kall Naturkompani, hon gör den godaste kombucha jag smakat.

Jag kommer att fortsätta dela med mig av mattips då och då härinne på bloggen även nästa decennium.

Men mitt största fokus ligger numer på att sprida min typ av mat genom kokböckerna, så att många fler får ta del av recepten på hur jag lyckats äta mig friskare från många besvär.

Idag får du en lista på de 10 allra mest besökta inläggen under året.

Vill du hellre läsa recept ”på riktigt”, i kokboksform, så hittar du alla mina kokböcker här.

Jag med mina kokböcker Foto Jan Andersson, LT

1: Långsamstekt kyckling i ugn med örter och vitlök

2. Så steker du en perfekt tournedos

3. Långkokt kycklingbuljong – Naturlig bot mot värk och stelhet

4. Grillade revbensspjäll och 20 tips på tillbehör till grillat

5. Valnötsbröd

6. 7 sorters glutenfria kakor till jul

7. Glutenfritt nötbröd

8. 10 år med LCHF och tips på hur vi äter idag

9. LCHF, klimakteriet, hälsan och vikten

10. Nystart med 7 äggrätter

Published in: on 31 december 2019 at 06:00  Comments (2)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2019/12/31/topp-10-bland-mina-recept-2019/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej o god fortsättning!
    Tack för alla recept som hjälpte mig att bjuda på vegetarisk nyårsmiddag, laxmousse med rödbetssallad, marinerad tofu, stekt halloumi o sötpotatischips. Avslutas med glass o varm fruktsallad!
    Gott nytt Eva


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.