Paprikamajonnäs till kokta ägg

Frukoströra

I vinter har vi förstärkt vår nötfrukost med kokta ägg så gott som varje dag.

Vi har tränat mer än tidigare, mer och längre promenader.

Då behövs lite extra protein för att behålla orken och bygga på lite mer muskler.

Vikten då, ja den står nästan still som vanligt för mig, Lennart går ner några kilo varje gång vi är i Turkiet.

Vi har båda blivit slankare och starkare på kuppen och det är det som är huvudsaken på våra hälsoresor.

Paprikamajonnäs

1 dl finhackad, grillad paprika

1 dl majonnäs

1 dl finhackad dill eller persilja

2 msk tomatpuré

½ finhackad, urkärnad chili

1 tsk äppelcidervinäger

Salt

Rör ut tomatpurén med majonnäsen, så den blandas väl.

Tillsätt övriga ingredienser, smaka av med salt.

Ställ i kyl en stund innan du serverar den till kokta ägg.

Majonnäsen håller upp till en vecka i kylen.

Tycker du om mina recept, så blir jag väldigt glad om du stöttar mitt skrivande härinne genom att köpa min kommande kokbok.

Gammaldags husmanskost på nytt sätt – glutenfri LCHF och Paleo är en nyutgåva med utvalda och omarbetade favoriter från LCHF för seniorer och Långkok för LCHF och Paleo.

Förhandsbeställ boken nu i länken ovan till rabatterat pris, 179 kr mot ordinarie pris 249 kr.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2017/05/02/paprikamajonnas-till-kokta-agg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.