Avocadosoppa

Avocadosoppa

Snabblagad avocadosoppa 2 port

2 välmogna avocado

4 dl kokosgrädde/grädde

½ dl hackad gräslök

2 msk hackad timjan

2 msk kokosolja

Några droppar Worcestershiresauce eller glutenfri tamarisoja

Några droppar vit balsamvinäger

Salt och peppar

Mosa avocadon med gaffel direkt i kastrullen eller kör några varv med stavmixer.

Häll på grädde och kryddor.  Vispa och låt koka upp, smaksätt med Worcester och vinäger.

Sjud en minut medan du vispar, rör sen i örter och kokosolja.

Smaka av om soppan har lagom sälta och syra. Servera med rostat bröd.

Formfranska

Du kan också gör soppan som sås, ta då hälften av grädden.

Den smakar väldigt bra till fisk, skaldjur och kyckling.

Avocadosoppa

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/05/12/avocadosoppa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Tack för recepten! Näsran alla passar mej! Och de går bra att utesluta några kryddor. Avocado soppan passade bra som sås, till mina highlandsbiffar.

  2. Måste testas…varm 💝
    Jag har gjort kall och då bara mixat med ett ägg och kryddat på lite ungefär som du.
    Fick för mig att äta råa gulor för ögonens skull. Enligt Dr Mercola.com för att mota Gula Fläcken degeneration.


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.