Grillad korv med räksallad

Bästa tillbehöret till den grillade korven

Nu är det sportlovstider i Norrland, så jag gissar att många kommer att äta sin mat ute i det fria den här veckan, på skid- och fisketurer.

Igår bjöd jag på en glutenfri kolbulle, som är väldigt populär picknickmat i norr, det blev ett av mina mest lästa inlägg på bloggens historia.

Så roligt att intresset för god, lättlagad och naturlig LCHF-mat växer sig större och större hela tiden.

Jag tycker mycket om att grilla korv på både vintern och sommaren när jag är ute i skogen, här en lättlagad räksallad att ta med som tillbehör till korven.

Köper du en korv med hög kötthalt till grillningen så får du en riktig bra måltid som ger energi länge.

Räksallad

Hemgjord räksallad

1 dl skalade räkor

2 msk majonnäs

1 msk crème fraiche

2 msk finhackad gurka

1 msk finhackad gräslök

1 tsk Dijonsenap

Lite pressad citron

Salt och cayennepeppar

Blanda crème fraiche och majonnäs. Hacka räkorna grovt och låt dem rinna av väl i durkslag, om du använder frysta.

Rör ner övriga ingredienser och smaka av. Servera till en grillad korv med hög kötthalt.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/03/07/grillad-korv-med-raksallad/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.