Lyxig korvmiddag

Läcker snabbmat

Ibland är det riktigt gott med en korv, helst en lokalproducerad med hög kötthalt.

Eftersom jag bor i Turkiet stor del av vintern så är det väldigt gott med svensk korv när jag kommer hem, eftersom den de har därnere har en helt annan kryddning än vår.

Idag får du tips på några riktigt lyxiga tillbehör till korven, som höjer den kulinariska nivån till skyarna.

Jag brukar alltid ha svamp hemma i frysen, antingen om jag plockat själv eller fått från snälla släktingar och vänner.

Så här får den älgkorv jag köpte sällskap av smörbrynta kantareller, en mycket lyckad kombination.

Snabbmat DeLuxe

Lyxkorv 1 port

200 g korv av bra kvalitet

1 dl kantareller

½ gul lök

Salt och peppar

2 msk smör

Skär snitt i korven och stek eller grilla. Stek samtidigt den skivade löken mjuk i smöret.

Tillsätt kantarellerna och bryn en stund så de får lite färg, krydda lätt med salt och peppar.

Som tillbehör rörde jag ihop en ajvarmajonnäs på ½ dl majonnäs, 1 msk ajvar och ½ tsk smulade, blandade örter som jag sparat från balkongodlingen.

Lite saltgurka blev det också plus extra smör för mättnadens skull och för att det är så gott.

Vill du hellre ha räksallad till din korv, då hittar du en sån om du klickar på bilden nedan.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2019/05/14/lyxig-korvmiddag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.