En härlig lördag i Alanya

Antioxidantshot…

Lördagen i bilder

Idag kom våren med besked här i Alanya, klarblå himmel och strålande sol som värmde riktigt skönt.

Morgonen inleddes som vanligt med nötfrukost, som avslutades med en shot fylld med vitaminer och antioxidanter.

Jag pressar citron och blandar med ingefära, gurkmeja, kanel och en skvätt olivolja.

Mycket gott och välgörande för kropp och själ.

Fylld med denna energi blev det sen flera långa promenader i stan med ett eftermiddagskaffestopp på Bergamot.

Vi njöt av en brylepudding och cappuccino, lördagsgodis för vuxna.

Caféet rostar sitt eget kaffe, så det är verkligen hög klass på stället.

Dagens lammfärsbiffar till lunch kom inte med på bild, men här hittar du ett recept på det.

Till middag ikväll blir nog bara en enkel kycklingsoppa på min nykokta buljong.

Önskar mina läsare en trevlig lördagkväll 🙂

För kaffeälskare…

Krem Karamel på Bergamot…

Ringblommor på balkongen…

Hamnen i Alanya…

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2017/03/18/en-harlig-lordag-i-alanya/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Birgitta!
    Jättetrevlig blogg! Du verkar vara en sund människa med sunda vanor, inspirerande. Många smaskiga recept. Mitt största problem är att jag gärna sätter i mig jätteportioner….Vad göra???

    Har alltid gjort så, hetsätit och faktiskt njutit mig till 25kg övervikt. suck.
    Hur är det förresten i Turkiet nu, många vågar/vill ju inte åka dit. Det är mitt favoritland faktiskt.

    • Hej och välkommen. Tack, roligt att du tycker om bloggen. Jag är och har alltid varit en storätare. Men sen jag gick över till LCHF, slutade äta gluten, socker och stärkelse så går jag ner istället för upp. Det är kolhydraterna som lägger sig runt magen. Fet mat mättar mycket bättre och håller dig mätt länge 🙂

      Här i Alanya är allt lugnt och fridfullt. Våra grannar och vänner bland turkarna är precis lika trevliga och vänliga som de varit under våra 14 år här. Men de har det förstås svårare med ekonomin nu när så många turister uteblir.

      Tyvärr är ju världsläget besvärligt på många platser, inte bara här. Men vi fortsätter att resa hit och hoppas att många fler följer vårt exempel ❤

  2. Tack Birgitta för tipset med nötfrukost, Supergott. Har även beställt en wonderbag för mer långkok 😀

    Hälsningar Anne Marie

    Skickat från min iPhone

    • Hej Anne Marie, vad roligt att du tyckte om nötfrukosten. Glad att du köpt en Wonderbag också, blir spännande att höra sen vad du tycker om den 🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

