Hamburgare med dressing och stekt ägg

Hamburgare

Enkel snabbmat

Det här är en av de rätter jag tar till när jag inte har så stor lust att laga mat, perfekt sommarmat med andra ord.

Vill du ha en ännu mer mättande rätt så prova att göra ”pommes frites” av kålrot till.

Hamburgerdressing 2 port

1 dl majonnäs

1 saltgurka

1 msk tomatpuré

1 tsk osötad senap

Salt

Chiliflingor

Rör samman majonnäs, tomatpuré och senap, krydda med salt och chili.

Låt gurkan rinna av och hacka i små tärningar.

Blanda ner gurkan i dressingen, ställ i kyl en stund så smakerna mognar fram.

Servera till stekt eller grillad hamburgare, jag åt min med stekt ägg, cocktailtomat och färsk timjan.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/06/29/hamburgare-med-dressing-och-stekt-agg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.