Het äggröra till varmrökt bacon

Äggröra

Äggröra med paprika och chili 2 port

4 ägg

½ dl grädde/kokosgrädde

50 g smör/kokosolja

1 tärnad, röd spetspaprika

1-2 tsk chiliflingor

Salt

1 tomat

Vispa samman äggen med grädde och salt.

Smälthälften av smöret i en stekpannaellerkastrull.

Fräs paprika och chili i smöret en stund, så paprikan blir mjuk.

Blanda ner äggsmeten och låt puttra tills den blir krämig under omrörning.

Ta från värmen och rör ner resten av smöret, så blir äggröran extra krämig och god.

Servera med stekt, varmrökt bacon och en halv, skivad tomat.

Varmrökt bacon och äggröra

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/01/16/het-aggrora-till-varmrokt-bacon/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. OT:
    Jag ska byta e-postadress, hur gör jag för att fortsättningsvis få dina recept/mail?

    • Du får nog lägga in en ny prenumeration tror jag. Kan inget om hur det där fungerar, det är WordPress, mitt bloggverktyg som sköter sånt.

      • Det fungerar inte att lägga in prenumeration, men det fungerade att ta bort.

      • Märkligt, har du provat att trycka på Följknappen, ovanför sökrutan i högermarginalen?

      • Det står så här, men det kommer inget e-postmeddelande!

        Prenumeration via epost
        Tack för att du prenumererar! Du får snart ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta prenumerationen. Kontakta oss om du inte får det.

        Kanske är det något fel hos mig.

      • Du får kontakta WordPress då. Jag vet inte alls hur sånt fungerar, tyvärr…

  2. Dina dagliga recept är bland den absolut bästa LCHF-maten jag sett. (Och jag läser allt jag kommer över.) Jag älskar att maten är så enkel och ren, inga 20 märkliga ingredienser som man inte har hemma. Stort tack för den dagliga inspirationen!

    • Tack, Harriet, vilken fin kommentar ❤ Det är just så jag vill att mina recept ska vara, enkla med rena smaker som alla ska kunna laga. Trevlig helg 🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.