Cappuccino LCHF och medverkan i 4 tidningar

Cappuccino LCHF

Näringsrikt kaffe

Den senaste veckan har jag varit mer eller mindre däckad av en förkylning, för ovanlighetens skull.

Brukar nuförtiden bara bli lite snuvig och hostig nån dag och sen inget mer, men den här gången tog den lite kraftigare med trötthet och huvudvärk.

Jag har ju haft lite mycket på slutet så det här är nog kroppens sätt att säga åt mig att ta det lilla lugna ett tag.

Har ändå kunnat få undan en hel del skrivjobb i veckan, för jag har inte varit så sjuk.

Det blev en researtikel till nästa nummer av Expressens Allt om LCHF och korrekturläsning av två av de kokböcker som kommer ut på engelska i sommar.

Jag har också skrivit ett gästinlägg som nu idag publicerats inne på Swedish Paleo, om hur maten fått mig att bli så mycket bättre i min Fibromyalgi, magbesvär och nervproblemen efter min steloperation.

Aptiten har dock inte varit på topp den här veckan, som den brukar. Hade sån huvudvärk en morgon så jag klarade inte ens att få i mig min nötfrukost.

När jag kvicknat till gjorde jag då istället en riktigt god, skummig cappuccino utan mjölk.

Recept på den och bilder och länkar till de tidningar jag varit med i senaste veckorna följer om du klickar på länken nedanför bilden från 100% Östersund, där jag berättade lite om min syn på glutenfritt.

Klicka på bilden så blir den större och lätt att läsa.

Artikel från 100% Östersund

Fetkaffe DeLuxe

Fetkaffe DeLuxe

Cappuccino LCHF 1 port

2 dl starkt, hett kaffe

1 ägg från en glad höna

25 g smör

2 rutor mörk choklad 85%

1 krm mald kardemumma

Häll kaffet och chokladen i en hög mixerskål. Mixa tills chokladen smält.

Tillsätt smör, ägg och kardemumma och mixa tills det blivit skummigt.

Häll upp i din favoritmugg, strö på lite extra kardemumma och njut.

Vill du ha ditt kaffe helt sockerfritt så uteslut den mörka chokladen.

LCHF-magasinet

Här ser du några bilder från senaste LCHF-magasinet som finns ute på Pressbyrån nu.

Du kan också prenumerera här. Du får då 4 mycket läsvärda nummer per år för 200 kr.

I nr 1 kan du läsa Bosse Zackrissons artiklar om mig, Lindha Vikström, Nisse Simonson och fler andra Östersundare som fått en bättre hälsa med LCHF.

LCHF-Deutschland

LCHF-Deutschland fick jag i brevlådan häromdagen, där medverkar jag med olika sorters kryddsmör och majonnäs.

Har du släkt och vänner som pratar tyska så skicka gärna länken till tidningen till dem.

Där kan man också köpa Mats Lindgrens bok Frisk av mat som nyligen utkom på tyska, Gesund durch die richtige Ernährung.

Matkärlek

Jag är också med i tidningen Matkärlek som kom med sitt premiärnummer för 2 veckor sen.

Debuten var mycket lovande, det här är en tidning av hög kvalitet som verkligen håller vad den lovar, matkärleken märks tydligt.

Tidningen innehåller intressanta artiklar om hur mat med få kolhydrater har förändrat de intervjuades liv till det bättre på många olika sätt.

Allt varvat med goda recept och tips som handlar om naturligt god mat.

Matkärlek hittar du i de flesta butiker, den kan du också prenumerera på här för 129 kr för 3 nummer.

Om Nisse Simonson i LCHF-magasinet

Om Nisse Simonson i LCHF-magasinet

Om mig i LCHF-magasinet

LCHF-magasinet

Artikel om mig och mina kokböcker i Matkärlek

Artikel om mig och mina kokböcker i Matkärlek

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2015/04/11/cappuccino-lchf-och-medverkan-i-4-tidningar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej! Jag kan för mitt liv inte få fram receptet på cappuccinon! Hur trycker jag för det? Med vänlig hälsning,/ Ancy

    Skickat från min iPad

    • Det är efter artikeln från 100% och sen en bild på koppen. Det finns en liten textrad där det står (mer…) efter bilden på artikeln, den klickar du på eller så klickar du på rubriken för hela inlägget, då kommer allt fram och du behöver bara scrolla ner 🙂

  2. Oj så gott! Kram på dig!

  3. Jättegod cappuccino!
    Hade inte kardemumma hemma, men tog kanel istället.
    Perfekt så här på lördagseftermiddagen.
    Tack för alla goda recept du har.

  4. Oooh, den där cappuccinon måste bara provas!
    Du har blivit en riktig kändis du med artiklar i alla tidningar och bloggar 🙂 grattis! Jag är glad att fick äran att träffa dig och prata med dig eftet middagsbuffen på lchf kryssningen (fick samla länge mod att komma till bordet där du och flera andra ”celebriteter” från lchf sfären satt). Har mycket svårt att komma o prata med främmande människor, men på något sätt så kändes inte du så främmande längre, när jag hade följt dig i ditt blogg.
    Är glad att jag har hunnit köpa dina kokböcker och att du gör ett sådant succe. Dock är jag lite avis för alla dina resor, men det är du absolut värd ❤
    Hoppas du har blivit frisk nu. Tack för att du delar med dig allt! Önskar vi kan ses o pratas flera gånger framöver, kanske i nästa års kryssning.
    Ha det gott, Birgitta 🙂

    • Tack, Kirsi. Ja, nu har det varit mycket om mig i tidningarna, hoppas ni inte tröttnar 😉 Det var så trevligt att du kom fram och pratade, du verkade inte alls blyg. Jag är faktiskt likadan, men har man nåt gemensamt är det lättare. På bättringsvägen, men matt. Vi ses nästa år. Kram ❤

  5. Jag använder alltid kakao istället för choklad. Då blir det inget socker men liiite naturliga kolhydrater.

    • Det gjorde jag i mitt förra recept på en liknande dryck, gott det med 🙂 Nu hade jag lite choklad som legat länge i skåpet, då var det ett bra sätt att använda den innan den blir för gammal, för det blir den ofta hos mig, äter väldigt sällan choklad 😉

      Varm mocca-dryck LCHF och lite shopping

  6. Jag har precis fått LCHF-magasinet, var lite sen med att beställa den. Mycket kul fokus på Jämtland/Östersund. En idé att undersöka fler landskap och se hur ren ekorekomat och LCHF/paleo rullar vidare. Men Östersund har en bra samling LCHF-profiler. Den äldre gentlemannen (Åke?) gav mig hopp om att bli bättre i min artros. Det är seeegt…men jag är tålmodig och fokuserad. Allting går, men det omöjliga tar lite längre tid. Krya på dig! Ditt kaffe gör jag också, som dessert ibland, till fest med lite rom.

    • Ja, visst är det intressant med såna teman, härligt att Östersund fick vara med så stort. Artikeln om Åke var mycket intressant. Min mamma har artros och har faktiskt blivit bättre och inte sämre de senaste åren 🙂

  7. Grattis till alla tidningsartiklar 😊 jag har läst alla 😄

    • Tack, vad roligt att du har tillgång till alla de fina tidningarna 🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.