LCHF-kryssning

Lindha Vikström (Halva Lindha), Ylva Forsberg (Huså Bröd), Cecilia Nisbet Nilsson (Swedish Paleo), jag och Marie Norder Aspholm (Gävle Kost och Livsstil)

Lindha Vikström (Halva Lindha), Ylva Forsberg (Huså Bröd), Cecilia Nisbet Nilsson (Swedish Paleo), jag och Marie Norder Aspholm (Gävle Kost & Livsstil)

Trevliga möten

Den senaste tiden har jag haft många trevliga och spännande möten när det gäller naturlig mat.

Tillsammans med Ylva Forsberg från Huså Bröd deltog jag förra helgen på världens största LCHF-evenemang, den årliga kryssningen till Åbo med 650 deltagare.

Det var verkligen intressant att lyssna på alla föreläsare, det var ett mycket starkt startfält.

Men det som berörde mig mest den här gången vara alla vänliga människor som kom fram och hälsade och tackade för mina recept.

Jag har nog aldrig fått så mycket beröm på en gång som på denna kryssning, stort tack till alla er som uppskattar mina recept på bloggar och i kokböcker och kom fram och berättade det 🙂

Jag och Ylva delade ut smakprov på Spröda frökex till förmiddagskaffet, det blev mycket uppskattat. Huså Bröd sponsrade även med en ask kex till alla som fick en goodiebag med sig hem.

Stort tack till Karin Eldh och Margareta Lundström från Kolhydrater i Fokus som ligger bakom denna fina kryssning för oss som är intresserade av mat och hälsa.

Margareta Lundström och Karin Eldh på LCHF-kryssningen

Margareta Lundström och Karin Eldh på LCHF-kryssningen

Bland alla intressanta föreläsare vill jag nämna Gunilla Eldh, som delade med sig av en härlig berättelse om hundraåringarna på Okinawa.

Du kan läsa mer om kryssningen här inne hos Halva Lindha, Swedish Paleo, No Sugar Added, Tommy Tappar och Annika Dahlqvist.

Här på Kostdoktorn kan du se en del av hans kortare intervjuer från kryssningen och på Medlemssidorna kommer längre videos framöver.

Hoppas vi ses nästa år igen 🙂

Njutbar LCHF-mat på kryssning

Njutbar LCHF-mat på kryssning

Gunilla Eldh föreläser om hundraåringarna på Okinawa

Gunilla Eldh föreläser om hundraåringarna på Okinawa

Published in: on 05 april 2015 at 09:49  Comments (2)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2015/04/05/lchf-kryssning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det var roligt att få hälsa på dig på LCHF-kryssningen!
    Nu ska jag leta fram något bra recept med laxskivor och färsk lax i ugn. Vet inte om det är hos dig jag sett laxskivor inrullade i hyvlad färsk gurka, det skulle passa som förrätt till mina mjölkproteinallergiker.

    • Det var trevligt att träffa dig med 🙂 Tyvärr, någon sådan lax har jag inte här.
      Den här laxmoussen med majonnäs istället för crème fraiche kanske skulle passa?

      Laxmousse


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.