Picknick-väder

Plocka ner lite gott i en korg och ge Dig ut i grönskan

Plocka ner lite gott i en korg och ge Dig ut i grönskan

Nu är det äntligen läge för en skön Picknick!

Sommaren har ju inte börjat på sin bästa sida direkt, så nu kan det bara bli bättre. Den här korgen tog jag med till Jamtli, vårt fina friluftsmuseum i Östersund, en varm dag i Maj. Där hade jag och en god Vän en härlig utflykt.

Uppdukat för Picknick

Uppdukat för Picknick

Korgen innehåller:

Salami Veneto, Italiensk mycket god, köpte jag på Kvantum

Fontana’s Kalamata Mini-Oliver

Tomat, paprika

Chèvre o Graviera m pecannötter, honung o timjan. Graviera är en getost från Kreta.

Papperstallrikar är inget bra alternativ på Picknick. Bara om man ska gå långt

Papperstallrikar är inget bra alternativ på Picknick. Bara om man ska gå långt

Efterrätt:

Grekisk yoghurt, keso o grädde m kardemumma, äkta vanilj o en gnutta havssalt.

Under det ett lager jordgubbar från frysen.

Nymald kardemumma på toppen

Jag har kardemummakärnor i en pepparkvarn.

Blir så mycket godare än mald från påse.

En flaska vatten med lite frysta blåbär. Och så förstås några kylklampar under allt.

Hade jag inte kört bil hade det varit gott med ett glas rött till.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/06/24/picknick-vader/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. I Dina recpet nämns ofta majonnäs. För att det skall passa in i den här miljön tycker jag det bör poängteras att man gör den själv – det finns ingen vettig att köpa.

    MvH/Einar

    • Hej Einar. Om Du går in på # 1.2 Kalla såser eller klicka på den 19 juni så hittar Du recept på min hemgjorda majonnäs. Jag skriver annars ofta och rekommenderar Kavli’s Ekologiska Majonnäs, som enligt mitt tycke är den enda köpta som är värd namnet. Men jag kanske glömt att skriva det i något recept, vilket jag ber om ursäkt för.
      Hoppas att Du annars hittar något bra i mina recept. Välkommen hit 😉


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.