Snabblagad fiskgryta med smaker från Medelhavet

Grekisk fiskgryta

Grekisk fiskgryta 2 port

200 g fisk i bitar

100 g musslor och/eller räkor

100 g fryst eller färsk bladspenat

8 cocktailtomater i fyra delar

2 dl tärnad aubergine

1 dl tärnad paprika

1 dl buljong

½ dl olivolja

1 dl hackade, färska örter

 1 pressad citron

Salt

Chiliflingor

Hetta upp oljan och stek aubergine,  paprika och tomat ett par minuter så de får lite färg. Rör om då och då.

Blanda ner tinad eller färsk spenat och låt den fräsa nån minut, krydda med salt och chili.

Tillsätt buljongen, koka upp och blanda försiktigt ner fisken.

Värm grytan igen och vänd fiskbitarna efter en minut.

Blanda ner musslor, färska örter och citron, låt allt bli varmt.

Servera gärna med en klick aioli och glutenfria scones.

Vill du laga mer av min typ av recept så hittar du mina kokböcker i länkarna här nedanför.

Jag blir riktigt glad om du stöttar mitt skrivande genom att köpa en eller fler av böckerna, till dig själv eller som present.

Baka med frukt & grönt – en glutenfri blandning av sött och salt

Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv

Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken

Diabeteskokboken för män

Birgitta Höglunds bästa grilltips

Gammaldags husmanskost på nytt sätt

Scones LCHF/Paleo

Published in: Okategoriserade on 27 april 2021 at 07:00  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2021/04/27/snabblagad-fiskgryta-med-smaker-fran-medelhavet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.