Lucka 2 – Halva Lindhas gubbröra

Julbordsklassiker

Idag bjuder en av mina fina bloggvänner på en krämig gubbröra, så här skriver Lindha Vikström;

Här kommer ett av mina favoritrecept som jag tycker passar så bra på julbordet. Min goda LCHF-gubbröra.

Mättande och god och dessutom mejerifri. Jag tycker det blir lite festligare om man serverar gubbröran i små snapsglas på fot en fin kontrast till den inlagda sillen kanske.

Man kan även ha ett gott frökex till om man vill ha röran på kex i stället.

Halva Lindhas gubbröra

4 hårdkokta ägg

1 burk, 200g matjessill

1 dl majonnäs

2 msk finhackad rödlök 

3 msk finhackad dill

Smaka av med salt/peppar

Finhacka äggen och matjessillen, spara ca 1-2 msk av spadet från sillen.

Blanda sedan samman alla ingredienser och smaka av med salt och vitpeppar och om du vill ha lite mer sälta häll i från matjessillspadet. 

Tack för recept och bild, Lindha ❤

Här kan du som vill ta lära dig mer om Lindhas vikt/hälsoresa gå med i hennes 5 veckors kursprogram på Facebook.

Vill du besöka hennes blogg Halva Lindha så hittar du den här.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/12/02/lucka-2-halva-lindhas-gubbrora/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.