Vitkålssallad med örter

Sallad med svartvinbärsblad

Somrig sallad med örter och citron

Färsk, grovhackad vitkål

Nyplockade örter, jag tog oregano, timjan och persilja

Späda svartvinbärsblad

Späda maskrosblad

Grovhackade cashewnötter

Saft och skal från ekologisk citron

Mild, kallpressad olivolja

Flingsalt

Hacka örter, vinbärsblad och maskrosblad grovt och blanda med vitkålen.

Tvätta och riv citronskalet och pressa saften över salladen.

Ringla över olivoljan och vänd ner nötterna.

Lägg upp i en skål, strö det rivna citronskalet och lite flingsalt över salladen.

Sommarsallad

Här hittar du mina somrigaste kokböcker om du vill ha fler njutbara tips.

De övriga böckerna och min matfilosofi kan du läsa mer om i det här inlägget.

Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv

Birgitta Höglunds bästa grilltips

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/06/04/vitkalssallad-med-orter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.