Vinn ett signerat ex av min grillkokbok

Klicka på bilden så kan du läsa mer om boken på Lumio Förlag

Semestermat

Nu när många går på semester och vill ägna tiden åt mycket annat än att stå vid spisen, då är mina bästa grilltips fint att ta till.

Jag lottar därför ut ett signerat exemplar av kokboken Birgitta Höglunds bästa grilltips som är en uppdaterad nyutgåva av slutsålda Grillmat LCHF.

Allt du behöver göra är att skriva en kommentar varför just du skulle vilja vinna boken och dela det här inlägget på din blogg, Facebook, Instagram, Twitter eller var du nu brukar hålla till på nätet.

Sockerfritt iste
Foto Mikael Eriksson

Glödande grillkol
Foto Mikael Eriksson

Kryddsmör i paprika
Foto Mikael Eriksson

Färskoströra
Foto Mikael Eriksson

Parmalindat, fyllt kycklinglår
Foto Mikael Eriksson

Du får förstås gärna berätta om min grillbok när du pratar med dina vänner i det verkliga livet, utanför internet, de kanske också vill ha en sån kokbok 🙂

Vill du vara säker på att just du får hem ett exemplar så finns den att köpa här, kanske en fin gåbortspresent till sommarens grillmiddagar istället för blommor, vin eller choklad?

Bokens recept passar alla, recepten är glutenfria och anpassade även för alla som äter mejerifritt.

Förordet är skrivet av mina bloggvänner Jenny och Magnus på Paleobloggen Under vårt tak.

Här kan du ta del av några recept från grillboken i matplaneringstjänsten CookEat.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2019/07/07/vinn-ett-signerat-ex-av-min-grillkokbok/trackback/

RSS feed for comments on this post.

20 kommentarerLämna en kommentar

  1. Tack för fina recept, Birgitta!
    Jag skulle vilja vinna din signerad bok med grillrecept och kunna variera grillmaten och tillbehör.
    Ewa H

  2. Åhhh så sugen jag blev på att lära mig grilla igen. Skulle gärna vilja vinna din grillbok ❤ Birgitta, dina recept är så bra 😊 jag delar på fb och ska försöka dela även på instagram om jag lyckas med det.

  3. Snabblagad, naturlig och god mat som alla kan (och bör..) äta! 😀

  4. Åååh vilken bok 😍
    Jag skulle vilja vinna den för grillning är något som ger mig ångest. Med ibsmage blir jag ofta sjuk av grillat. Men med naturligt grillat så kanske jag faktiskt skulle kunna njuta av maten 😊

  5. För att jag skulle vilja ge den vidare till min snälla moster med man som låter mej komma och bo med dem varje sommar i deras stuga.
    Vilka även är intresserade av dina böcker 🙂

  6. jag och familjen älskar att grilla helst sommartid men även andra årstider ,att finna nya smaker och tips skulle uppskattas
    hoppas på turen det vore så kalas

  7. Det vore verkligen en fantastisk boost och pepp till sommaren och även sedan fylld med inspiration ❤️ Håller tummarna ❤️

  8. Sedan 5 månader äter jag en än så länge liberal LCHF-kost men tycker det är svårt att variera kosten eftersom jag är allergisk mot fisk och kyckling. Ny inspiration och lockande bilder är alltid välkommet.

  9. Hej Birgitta Höglund! När det ska grillas lämnar jag helst över grillningen till någon annan. Jag kan inte hantverket helt enkelt. Det skulle jag vilja ändra på.
    Det skulle vara så roligt att kunna laga mera mat utomhus, både fisk och kött och grönsaker.
    Mycket annat flyttar jag glatt utomhus när sommarn kommer. Jag äter helst ute, diskar, duschar och sover gärna ute.
    Men matlagningen som är så viktig, den har jag hittills backat på. Så en bra instruktion och inspiration skulle vara en god hjälp för mig 🙂

  10. Jag skulle vilja vinna boken för att komma ur ”karrékotletträsket”. Vi grillar alltid karré (och lite korv på vårvintern när barnbarnen kommer)och jag tänker många gånger att vi ska ta något annat men i slutänden blir det alltid karré ändå. Tillbehören varierar men skulle vara kul med lite input där också. Dessutom inspirerar ju bilder väldigt mycket. 🙂

  11. Nytänkande som alltid, inspirerar även sommaren och grillning till en ny upplevelse! Kött och bea i all sin ära men de där recepten ser grymt goda ut! Grattis Birgitta till vm-guld! Du är guld värd!

  12. Sett och provat en del recept ur denna bok som Birgitta själv lagt ut. Ljuvligt gott är det, så självklart är jag nyfiken på resten också !!

  13. Du är faktiskt bäst ,följt dej sen start.Vill gärna ha din fina bok

  14. Jag vill vinna din fina bok till min man Kenth.
    Han uppskattar och lagar ofta mat utifrån dina recept. Därför skulle det vara roligt att överraska honom med din bok.
    Jag tycker ockdå om dina recept😊

  15. Det vore härligt med inspiration till att äta så gott som det är möjligt ❤ Älskar dina recept ! Denna vore en fantastisk födelsedagspresent, lite i efterhand , håller tummarna och delar på Facebook ❤
    Önskar dig en fin sommar, kram 🙂

  16. Jag vill vinna boken för att jag älskar att laga mat och det är alltid roligt med nya recept. Ser de fantastiska bilderna och vill bara öppna boken och dyka ner 😊

  17. Du var den första som jag började läsa och låta mig inspireras av, om den ”nya” och hälsosammare maten. Följer dig dagligen och tar till mig nya läckra och fräscha recept som du lägger ut. Med din bok vill jag ytterligare lära mig mer om din matlagning och sunda livsstil. Hoppas vi får möjlighet att träffas framöver.

  18. Vi bor på en liten ö på Åland, med havet som granne. Sommartid grillar vi mycket och det skulle vara jättehärligt med lite nya recept och ideér! Vi äter åt lchf-hållet men är inte helt ”rena. En grillbok med inspuration till just hälsosam grillmat vore toppen ☆☆☆
    Så tacksam över alla recept och tips som du delar ♡

  19. En sommar i husvagn då jag renoverar mitt hus innebär mycket grillande för att få något att äta. Inspiration behövs för att kunna få variation på maten. Din bok skulle vara utmärkt för detta! 😊

  20. Delar på FB och vill vinna för att just nu behöver jag inspiration. Livet har tagit stora vändningar senaste veckorna både positiva och rent förskräckliga så för att komma tillbaka till ett liv med bättre kost än ostmackor och kaffe önskar jag vinna.


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.