Vår hälsoresa till Kroatien

Vår i Makarska

Tack för alla besök och kommentarer till blogginlägget om 10 år med LCHF

Mitt fokus har de här åren varit att dela med mig av mina kockkunskaper och stora matglädje genom att sprida njutbara recept för ett friskare liv.

Nu är det hög tid att även Lennart får dela med sig lite av sin historia på vägen till en bättre vikt och hälsa.

Vi känner båda att det är väldigt viktigt att dela med oss av det som hänt och händer på vår egen hälsoresa, så fler som kämpar med sockersug och viktproblem kan bli hjälpta.

Just nu är vi i Kroatien för att fira både 10-årsjubiléet och Lennarts 76-årsdag i morgon.

Det är aldrig för sent att ändra sitt liv till det bättre med hjälp av naturligt god mat att njuta av, det signum jag haft på min blogg ända sen starten 2009.

Här i Kroatien är det verkligen lätt att äta bra mat.

Vi bor i gamla stan i Makarska och har flera slakteributiker och grönsakshandlare precis runt hörnet, även delikatessbutiker med fina getostar, lufttorkade skinkor och sprättägg.

Smör finns i en mängd olika varianter, så det blir en hel del gott tillagat i vår hyrda lägenhet.

Om du vill ta del av min syn på den goda Medelhavskosten så har du möjlighet att följa med mig på en hälsoresa till Kreta i höst, läs mer här på Harmoniresor.se.

Här några bilder från de senaste dagarna i Makarska, det är första gången vi är i Kroatien, men absolut inte den sista.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2019/04/08/var-halsoresa-till-kroatien/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 kommentarerLämna en kommentar

  1. Härligt! Makarska är superfint! 🙂 Har bilat från Split till Dubrovnik för ett antal år sedan och gjorde då stopp ett par dagar i Makarska 🙂

    Ha en härlig vistelse! 🙂

  2. Verkar vara ett fantastiskt fint ställe ! Bara höry gott om Kroatien från de som varit där! Vad ligger temperaturen på under April månad? Har du något tips om bra boende ?
    Fortsätt och njut av livet !

    • Hej och tack. Ja, verkligen fint här. Det finns massor av lägenheter att hyra och några hotell öppna nu, bland annat Ossejava. Titta in på Booking eller nån annan hotellsida och sök på Makarska. Vi har haft både sol och regn, mellan 14-20 grader.

  3. Snacka om att du är inspirerande❣️Läste massor i går,bl a om din längd (och vikt) 178 cm,då är det inte så konstigt om du ”äter stora portioner”, tänker jag! Ska ännu en gång försöka bli bättre på att hålla mig till lchf, bl a för att bromsa min typ2 diabetes. Köpte en massa nötter i dag,gillar din nöt/smör frukost, och resten borde inte vara så krångligt heller! Tog fram din diabeteskokbok också. Bad min dotter kopiera det du skrev på Fb om dig o Lennart så jag har lätt att läsa o stärka mig,när det känns jobbigt. Tack!!!

    • Tack, så glad jag blir av din kommentar, Ulla. Lycka till på din väg nu, det kommer att gå bra ❤

  4. Jag älskar Kroatien, jag kan varmt rekommendera Opatija Väldigt fin strandpromenad ”Lungamare” och man kan även även gå en låååång trappa upp till en by i bergen.Jag var där mycket på 80-talet på rehabilitering, men har även varit dit själv på senare tid.

  5. Hei igjen! Kanskje du kan ta et bilde eller to hos slakteren og i delikatessebutikken også?

  6. Fina bilder!


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.