Palsternacksplättar från nya kokboken Matfilosophie

Sophie Cronquist på boksignering

Julklappstipsreklam

Idag vill jag ge dig ett riktigt gott julklappstips, en mycket läcker kokbok att ge till andra eller dig själv.

Sophie Cronquist som ligger bakom en av mina favoritbloggar, Ekofilosophie, har nyligen släppt sin först kokbok.

Sophie och jag har under året gästbloggat hos varann, du kan läsa mitt inlägg här och hennes på min blogg här.

Vi har väldigt liknande tankar kring det här med ekologisk, näringsrik mat med färre kolhydrater, recepten är liksom mina glutenfria och utan tillsatt socker.

Så här beskriver Sophie själv sin mat i kokboken:

”Mina recept passar alla som vill äta ren, tillsatsfri mat med lågt kolhydratinnehåll utan att allt ska bada i smör, bacon och grädde.

Äter du enligt LCHF, paleo, cleaneating eller din egen tolkning av dessa så är boken något för dig.”

Bilder från Matfilosophie

Bilder från Matfilosophie

Idag delar hon med sig av de läckra palsternacksplättar som pryder omslaget, en perfekt liten förrätt till nån av julens fester.

Här kan du läsa ett Smakprov på boken och här kan du köpa den direkt från Idus Förlag, här finns den på Bokus och Adlibris.

Kommande dagar kommer jag att dela lite fler smakfulla julklappstips om du har svårt att komma på vad du ska ge bort i julgåva.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2017/12/14/palsternacksplattar-fran-nya-kokboken-matfilosophie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. […] Birgitta Höglund och Anne Aobadia tipsar alla om min […]

  2. Jag bjöd på dessa som förrätt i helgen och de uppskattades av alla gäster, även de som normalt inte äter lågkolhydratkost 🙂

  3. […] Kika även in på Birgitta Höglunds blogg, där hittar ni en massa härliga recept mat som passar både till fest och vardag. Igår skrev Birgitta ett fint inlägg om mig och min kokbok Matfilosophie.  Kika in på hennes blogg så får ni dessutom recept på omslagsrätten på min kokbok, en perfekt liten förrätt till nyårsmiddagen! Läs inlägget här! […]


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.