Gammaldags husmanskost med Annika Dahlqvist

Nygammal bok

Nu är det äntligen dags att offentliggöra den bok jag suttit och jobbat med den senaste tiden.

Annika Dahlqvist och jag har fått ett nytt förlag, Lumio, som nu ger ut en omarbetad och uppdaterad version av vår populära kokbok LCHF för seniorer.

Det blir en specialutgåva med recept även från min kokbok Långkok för LCHF och Paleo, som också varit slutsåld en längre tid.

Jag har samlat de mest populära recepten från båda böckerna och gör nu så de flesta fungerar för både LCHF och Paleo, då många på senare år gått över till att äta både glutenfritt och mjölkfritt.

Här kan du nu förhandsbeställa boken ”Gammaldags husmanskost på nytt sätt” till specialpriset 179 kr mot ordinarie pris 249.

Den kommer att ges ut i sommar, men boka den gärna redan nu.

Jag blir väldigt glad om du delar det här inlägget vidare, så fler får chansen att njuta av naturligt god mat.

Och samtidigt äta sig till en bättre hälsa, så som det blivit för både Annika och mig.

Här bilder på några av recepten från boken, alla fotograferade av Mikael Eriksson.

 

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2017/04/25/gammaldags-husmanskost-med-annika-dahlqvist/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Helt otroligt fin blogg! Har aldrig gett mej tid att kolla in dej förut men såg nu att Annika skrivit om dej och eftersom jag aldrig vet vad jag ska laga för mat tänkte jag att jag kan ju försöka titta in, om jag händelsevis hittar nåt roligt….hur kan du bara kunnat få ihop så många fina recept, är jätteimponerad verkligen!! Ska absolut börja samla så smått på dom alla..!!
    Min släkt på min mammas sida är också från Jämtland och Östersund…har tillbringat alla mina sommarlov under barndomen där uppe..festligt!!

    • Tack och välkommen hit 🙂 Jag har jobbat som kock i 18 år innan min ryggskada, sen 8 år skrivit om mat i bloggform. Receptidéerna tar liksom aldrig slut, det är lite som att kunna spela ett instrument. Recepten finns på gehör 😉

  2. Hej,

    Tack för alla trevliga tips via mail.

    Jag var intresserad att köpa boken ’Gammaldags husmanskost….’, men det gick inte fullfölja beställningen.

    Med vänlig hälsning

    Margaretha Nordström

  3. Vad kul!

  4. […] Boken LCHF för seniorer av Birgitta Höglund och mig, har varit slutsåld ett längre tag. Birgittas bok Långkok för LCHF och paleo har också varit slutsåld. Birgitta har nu ordnat en nyutgivning på Lumio förlag: Gammaldags husmanskost på nytt sätt … LCHF och paleo. Den kommer ut i sommar, men går att förhandsbeställa redan nu. Birgitta Höglund skriver mer om detta. […]


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.