Lucka 24 – God Jul

GOD JUL

GOD JUL

Julens godaste frukost 2 port

4-5 ägg

1 dl grädde/kokosgrädde

25 g skållade mandlar

1 juläpple

50 g smör

Salt

Vispa ihop ägg och grädde med lite salt. Skär äpplet i små tärningar.

Bryn smöret och fräs äppeltärningar, mandel och kanel en liten stund.

Häll på äggsmeten och rör hela tiden mot botten.

Ta kastrullen från värmen efter en minut och fortsätt röra lite till.

Blanda i mer grädde om du vill ha en krämigare röra.

Smaka av om äggröran är lagom salt.

Pudra över ordentligt med kanel och njut av en riktigt mättande julfrukost.

God Jul önskar jag, Lennart och Tomten från ett lugnt och fridfullt Alanya.

Äggröra med Äpple och Kanel

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/12/24/lucka-24-god-jul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. God Jul! 🙂

  2. Hej från Helsinfors! Plus 4 grader och regn. Du har massor med trevliga recept. Senast gjorde jag rödbetssalladen. En av mina absoluta favoriter är surkålspeston.God Jul!

    • God Jul och tack, så roligt att höra att du uppskattar mina recept ❤

  3. Måste tala om att ”mandelnötmusslorna” som jag gjorde på en halv sats av dina julkakor med malda valnötter och mandlar var jättegoda fyllda med en klick vispad grädde och några dekorativa hallon. Mums mums.
    Julkramar från Malmö en stad med vanligt julaftonsväder, halvmulet och snöfritt, vått på gården efter nattens regn och cirka 7 grader utanför köksfönstret söder just nu 🌟

  4. GOD JUL och tack för årets alla goda recept, men jag lyckas långt ifrån alltid att få till det.

    • God Jul och varsågod ❤ Hoppas du lärt dig mer genom misstagen under året, så det lyckas bättre under nästa 🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.