Kokt korv med blomkålsmos

Kokt köttkorv med blomkålsmos

Kokt köttkorv med blomkålsmos 2 port

4 råa köttkorvar

1 litet blomkålshuvud, mitt var gult

1 stor morot

Några lökringar

1 lagerblad

5 kryddpepparkorn

Salt

Smör

Koka upp saltat vatten med lagerblad, lök och kryddpeppar.

Lägg ner korven tillsammans med blomkål och morot som skurits i mindre bitar.

Sjud på svag värme i tio-15 min tills grönsakerna är mjuka och korven färdigkokt.

Ta upp korvar, lagerblad och kryddpeppar med en hålslev.

Sila av det mesta av buljongen och spara till en soppa eller gryta.

Mosa grönsakerna med en potatisstamp och smaksätt med smör, salt och peppar.

Gör en tomatsallad till på cocktailtomater och tunna lökringar. Låt ringarna ligga i kallt vatten en stund, så blir de krispiga och inte så starka.

En god kallpressad olivolja, vit balsamvinäger och flingsalt smulat över.

Lägg upp korvarna med puré, tomatsallad och en klick senap.

Kokt Italiensk Köttkorv, Franchi Salumi, med Blomkål och Morot

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/11/09/kokt-korv-med-blomkalsmos/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det där såg verkligen gott ut! Jag är dock en stor fan av färskt fläsklägg. Må gott!


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.