Gratinerad aubergine

Auberginebakelse

Aubergine fylld med tomatkeso 2 port

6 skivor aubergine

2 dl tomatkeso

½ dl bearnaise

Peppar

Förväll aubergineskivorna i lite saltat vatten under lock i ca 3 min.

Det gör att auberginen blir väldigt mör och fin, även skalet.

Stek sen skivorna gyllenbruna i smör, krydda med peppar eller chiliflingor.

Aubergine-bakelse under uppbyggnad

Blanda tomatkeson med bearnaise, smaka av om du vill ha mer kryddor.

Varva aubergineskivorna med röran, avsluta med att toppa med en sked.

Gratinera bakelserna på 200° i 15-20 min.

Jag serverade dem med sardiner, fröknäcke och marinerade champinjoner.

Auberginebakelse med sardiner

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/08/19/gratinerad-aubergine/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.