Lättlagad fiskgratäng

Fiskgratäng

Fiskgratäng 2 port

300 g fiskfilé (jag hade öring)

1 dl majonnäs

1 dl riven, lagrad ost (jag hade Änglamarks)

1 dl finhackad dill

½ dl grädde eller kokosgrädde

2 msk chilisås

2 tsk Dijonsenap

Salt och chiliflingor

1 litet blomkålshuvud

Dela blomkålen i små buketter, förväll några minuter i saltat vatten.

Skär fisken i bitar och lägg på botten av en smord ugnsform, krydda med salt och peppar.

Lägg blomkålen runtom formen.

Blanda majonnäs, riven ost, dill och grädde. Smaksätt med chilisås, senap och kryddor.

Bred gratängsåsen över fisken.

Gratinera på 200º i ca 20 minuter, tills den fått fin färg.

Jag serverade en sallad på tomat, cashewnötter och bladpersilja till med olja och vinäger över.

Fiskgratäng med dillsås och blomkål

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/04/19/lattlagad-fiskgratang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej! Blev jättegott, fastän jag uteslöt cilin. Satte vitpeppar som krydda.

  2. Hej jag gillar verkligen dina fina lättlagade recept. Önskar jag kunde skriva ut dom. Har provat en hel del men tappat en del också. Så tacksam du delar med dig. Vi bor på samma breddgrad☺17 mil emellan. Tackar för alla goda tips kram marina

  3. Det här ska genast lagas. Perfekt recept i din lättlagade stil som passar matlagningströtta pensionärer… Ser fram mot dagens middag.


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

