Isterband med Äppel och Vitkålssallad

Lammhult's syrliga Isterband och Vitkålssallad med Äpple och Pepparrot

Lammhult gör fina Syrliga Isterband

OBS. Isterband innehåller oftast gluten.

Jag har skrivit om dem förut, men det tål att upprepas. Det är de godaste Isterband jag hittat på korvhyllan i våra vanliga matbutiker. De har en riktigt fräsch syra, som blev gott ihop med äpple, pepparrot och vitkål.

Jag äter oftast det största målet för dagen till lunch, så det här blev en lättare middagsrätt. Bra att ta till om Du jobbat eller varit ute hela dagen och vill ha nåt lättlagat till middag. Jag hade jobbat en timme i Lingonskogen och var rätt slut.

Vitkålssallad med Äpple

1 klyfta färsk Vitkål

½ Svenskt Äpple

2 skivor inlagd Gurka

1 tsk riven Pepparrot

1 dl Ekologisk Crème Fraiche

Havssalt och nymald Vitpeppar

Strimla vitkål och äpple fint. Skär gurkan i små tärningar. Blanda pepparrot med crème fraiche och vänd ner i kålsalladen. Salta och peppra.  Stek korven på svag värme, den blir god av att steka länge. Servera med Tomat, några tunna klyftor Äpple och Persilja.

I år är det gott om Lingon

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/10/02/isterband-med-appel-och-vitkalssallad/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Birgitta!
    Har börjat att följa din blogg. Du har en så många härliga recept! Jag tycker om att du har mycket grönsaker och bär med i dina recept.

    • Hej Ingmarie och välkommen in i mitt kök. Kul att du gillar min mat, hoppas kunna fortsätta inspirera dig. Grönt och bär är väldigt viktiga för mig, kan inte tänka mig en LCHFkost utan😉

  2. Vilken underbar blogg! Längtar varje dag efter att få öppna en ny sida. Jättefina bilder och bra mat! Isterband och vitkålssallad ska det bli imorgon så klart……Kram från södra Sverige

    • Hej Britt-Marie och Välkommen. Tack så mycket för de vänliga orden. Du ska veta att det är riktigt kul att göra den här bloggen också. Känns himla fint att jag kan glädja så många med mina recept )

  3. Jag älskar isterband! Vad gott det ser ut med vitkålssalladen till. Äkta husmanskost!🙂 Kram Anna


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

