Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken till final i Gourmand Awards

Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken och Öländska bönchips
Foto Amelie von Essen

Härliga nyheter

Som du läst härinne tidigare så deltar jag med flera kokböcker i den prestigefyllda kokbokstävlingen Gourmand Awards för första gången.

Jag fick just veta att Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken, vunnit i sin kategori i Sverige och gått vidare till finalen i Macau i Kina den 3 juli 2019.

Otroligt stort för mig, känner mig glad, stolt och mycket tacksam.

Tänk att det som startade med den här enkla bloggen för snart 10 år sen utvecklats på det här viset.

Ingenting är omöjligt, min mångåriga dröm att skriva en kokbok har verkligen infriats med råge ❤

Kokboken är skriven tillsammans med Lars-Erik Litsfeldt och Patrik Olsson på Smarta Diabetiker.

Bokens fantastiska bilder är tagna av Veronica Kindblad och du hittar den här hos mitt förlag Bladh by Bladh.

Foto Amelie von Essen på Öländska bönchips

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2018/11/21/lat-bonor-forandra-ditt-liv-kokboken-till-final-i-gourmand-awards/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Blir så jäkla lycklig för din skull. Tänk vilken resa du gjort de senaste åren, men framför allt att du får må så mycket bättre. Det enda tråkiga är att vi ses så sällan numera 🙁 men det blir nog ordning på det också 😗 Kram på dig min vän ❤❤❤❤

    • Tack min kära vän, ja du har ju varit med i alla år och minns hur eländigt det var. Så tacksam att det gick att förändra livet till det bättre. Vi får prova att ses nästa gång jag är hemma, hade riktigt fullt upp sist. Kramar från oss 🌞💕🌞

  2. Grattis och lycka till med boken. Har köpt den och en del andra som du har skrivet. Äter bönor i stort sett varje dag tillsammans med rödlök, lite olivolja och vinäger. Bakar med olika bönor också eftersom jag är glutenallergisk. Skönt att slippa dom där glutenfria mixarna som innehåller så mycket annat som man inte behöver.

    • Tack, härligt att höra att du tycker om recepten och mår gott av bönorna 💕

  3. Grattis! Den är verkligen superfin! Lycka till i nästa tävlingsomgång! 🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.