Goda LCHF-tilltugg från Höstmarknaden i Östersund

Jämtländska Tapas

De senaste dagarna har varit riktigt varma och sköna, ovanligt för Jämtland i slutet på september.

På torsdagen blev det besök på vår traditionella Höstmarknad, som fortsätter nu i helgen.

Mängder av besökare trängdes i det vackra höstvädret, mycket gott finns att handla.

För mig blev det inte så mycket den här gången, eftersom jag åker bort på tisdag.

Men lite goda LCHF-tilltugg slinker alltid ner, så jag kom inte alldeles tomhänt från marknaden.

Bränna Getgård fick ett besök, deras ädelost Bränna Blå är mycket läcker. Lätt syrlig och krämig  med lagom sälta.

1,2 kilo Basturökt Sidfläsk blev det också, gott att ha med en bit till morgonkaffet på balkongen i Alanya.

Små bitar av Svenska Äpplen med Salladsost från Kittelberget fick sällskap av höstens sista Persilja och Krasse från balkongen.

Spickekorv av Ren inhandlades på Ost och Vilt, gårdsbutiken som ligger mitt i stan.

Tjävre från Kullens Gårdsmejeri och lite av mina sötsyrliga Inlagda Trattkantareller gjorde Tapasfatet komplett.

Ett glas smakrik A Amarone till, så var njutningen fullständig.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/10/01/goda-lchf-tilltugg-fran-hostmarknaden-i-ostersund/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Yummie!

  2. Perfekt, vackert o gott!


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.