Äggröra med paprika och chili

Äggröra

Äggröra med paprika och chili 2 port

4 ägg

½ dl grädde/kokosgrädde

50 g smör/kokosolja

1 tärnad, röd spetspaprika

1-2 tsk chiliflingor

Salt

1 tomat

Vispa samman äggen med grädde och salt.

Smält hälften av smöret i en stekpanna eller kastrull.

Fräs paprika och chili i smöret en stund, så paprikan blir mjuk.

Blanda ner äggsmeten och låt puttra tills den blir krämig under omrörning.

Ta från värmen och rör ner resten av smöret, så blir äggröran extra krämig och god.

Servera med stekt, varmrökt bacon och en halv, skivad tomat.

Vill du laga fler av mina recept så hittar du hundratals i kokböckerna i länkarna här nedanför.

Jag blir riktigt glad om du stöttar mitt skrivande genom att köpa en eller fler av böckerna, till dig själv eller som present ❤

Baka med frukt & grönt – en glutenfri blandning av sött och salt

Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv

Låt bönor förändra ditt liv – Kokboken

Diabeteskokboken för män

Birgitta Höglunds bästa grilltips

Gammaldags husmanskost på nytt sätt

Published in: Okategoriserade on 28 april 2021 at 07:00  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2021/04/28/aggrora-med-paprika-och-chili/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.