Wok med pumpa till Halloween

Wok med kalkon och pumpa

Snabb fredagsmat

Har du en del pumpakött över nu sen du gröpt ur Halloweenlyktor?

Då ska du få lite tips på hur du kan använda det.

Här hittar du min pumpasoppa och smörstekt pumpa och här följer en riktigt god wok.

Ät, njut och må gott i helgen ❤

Smakrik wok 4 port

600 g kalkonbröst eller kycklingbröst

1 dl kokosolja eller 100 g smör

4-5 dl pumpa i bitar

2 dl strimlad röd paprika

2 dl strimlad grön paprika

2 dl zucchini i bitar

10 cm ingefära i skivor

2 msk äppelcidervinäger

2 msk mango chutney

2 msk tamarisoja

Salt och chiliflingor efter behag

Skär kalkonköttet i strimlor, hetta upp hälften av kokosoljan och bryn strimlorna snabbt, krydda med salt och chili.

Diska ur pannan och hetta upp resten av kokosoljan, stek grönsakerna ett par minuter.

Häll på vinäger, soja och mango chutney, blanda ner köttet och låt allt bli varmt.

Stötta gärna mitt receptskrivande härinne genom att köpa min senaste kokbok Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv.

Vill du köpa ett signerat exemplar så säljer jag den via Kall Natur Kompanis nätbutik i länken ovan.

Pumpahummus från Gröna, sköna tillbehör Foto Birgitta Höglund

Published in: on 30 oktober 2020 at 07:00  Comments (2)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/10/30/wok-med-pumpa-till-halloween/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Varför halloween?? Ingen svensk högtid. Det är Alls helgons helg!


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.