Frasig ostomelett

Lördagsbrunch

Att laga till en omelett, kan det behövas recept på det?

Ja, vill man göra en riktig gourmetomelett, så är det enkla knepet det här 🙂

Krispig ostomelett 1 port

50 g vällagrad ost

3 ägg

2 msk vatten eller grädde

2 msk smör

Salt och peppar

Färska örter och extra smör till serveringen

Skär osten i lite tjockare stavar. Bryn smöret och fördela oststavarna i stekpannan och låt den få lite färg.

Vispa under tiden ihop omelettsmeten, smaka av med kryddor.

Häll smeten försiktigt över osten, sänk värmen på plattan lite.

Rör lite lätt mot botten med stekspaden, men inte så osten blandas med äggsmeten, låt steka i ca 5 minuter med lock.

Vänd upp omeletten på en tallrik, strö över hackade örter.

Vill du ha fler tips på rätter till din brunch, så hittar du det jag bjöd på i Nyhetsmorgon i torsdags här på Köket.se.

Recepten kommer från min nya kokbok Gröna, sköna tillbehör, du hittar den här på Adlibris och här på Bokus.

Här finns receptet på den hallontårta jag hade med till TV 4, den blev väldigt god.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/07/11/frasig-ostomelett/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.