Frozen yoghurt med kakao och kardemumma

Svalkande i värmen

Nu gäller det att hålla huvudet kallt, så här får du ett snabbt och gott kyligt tips.

Jag gjorde yoghurtglassen i frysen men har du glassmaskin så blir det förstås ännu bättre resultat.

Frozen Yoghurt

2 dl yoghurt 10-17%

½ dl grädde

2 tsk kakao

2 tsk honung eller annan valfri sötning

1 tsk kardemumma

1 krm vaniljpulver

En nypa salt

Rör ut kakaon med grädden, blanda ner övriga ingredienser.

Häll upp i en keramikskål, så fryser det in lite långsammare än i plastburk och blir inte lika isig.

Frys i 45 min, rör flera gånger under tiden, servera och njut.

Fler njutbara somriga tips hittar du i mina kokböcker Gröna, sköna tillbehör och Birgitta Höglunds bästa grilltips.

Smaksatt bärvatten från min grillbok
Foto Mikael Eriksson

Published in: on 27 juni 2020 at 07:00  Kommentera  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/06/27/frozen-yoghurt-med-kakao-och-kardemumma/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.