Dagens grilltips – Currywokade grönsaker

Snabbt grilltillbehör

Jag fortsätter med mina tips på vad som smakar gott till grillat, den godaste formen av matlagning nu på sommaren.

Perfekt också om man vill träffa sina nära och kära lite på distans.

Passa på att äta utomhus med lite avstånd runt borden när vi nu äntligen fått varmare väder.

Currywok 4 port

6 dl blomkål i små buketter

4 dl strimlad zucchini

2 strimlade paprikor

2 strimlade lökar

2 dl kokosgrädde/grädde

½ dl kokosolja

2 msk gul curry

1 msk tamarisoja

Salt och paprikapulver

Woka det gröna hastigt i omgångar i het kokosolja, smaksätt med curry, paprika och salt.

Lägg allt i en gryta, häll på grädde och soja, låt puttra en liten stund.

Vill du ha fler av mina bästa grillrätter och tillbehör så hittar du dem i de här två kokböckerna.

Gröna, sköna tillbehör för ett friskare liv

Birgitta Höglunds bästa grilltips

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/06/10/dagens-grilltips-currywokade-gronsaker/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.