Vill du följa med till Makrigialos på Kreta?

Fiskehamnen i Makrigialos...

Fiskehamnen i Makrigialos…

Harmoniresa till Kreta

Jag har många gånger fått frågan om jag skulle vilja arrangera en matresa till Medelhavet.

Nu har det rätta tillfället dykt upp, jag och Therese Renåker har bestämt oss för att göra en resa tillsammans.

Therese och jag har flera gånger de senaste åren besökt olika platser och upplevt många goda samtal och måltider, kryddade med en hel del skratt.

Vi delar kärleken till det goda i livet, maten, naturen och vad de kan göra för hälsan.

Nu har vi bestämt oss för att dela med oss av våra tankar till fler livsnjutare.

Resans fokus blir ”Det goda i livet”.

Grekisk sallad

Grekisk sallad…

Med samtal om vår livsviktiga mat, vad den gör med våra sinnen, vår hälsa, våra hormoner.

Du får förstås också chans att få många svar på dina frågor kring maten och hälsan.

Makrigialos är den perfekta platsen att njuta av en rofylld tillvaro helt utan stress, här går man verkligen ned i varv.

Jag har besökt den lilla fiskebyn på Kretas sydostligaste spets 6 gånger och har på de senaste resorna gjort lite efterforskningar för att kunna erbjuda en så njutbar resa som möjligt.

Jag har nu valt ut ett mycket trivsamt hotell, de bästa restaurangerna för våra middagar ute, hittat små undangömda stränder och vackra bergsbyar dit vi kommer att göra utflykter.

Aspros Potamos-dalen

Aspros Potamos-dalen…

Vi har möjlighet att laga lite enklare rätter tillsammans, men den mesta tiden kopplar vi av, njuter av sällskapet med likasinnade och pratar om livet.

Tycker du det här låter intressant?

Gå då med i vår Facebookgrupp Makrigialos 2017, där kommer vi snart att gå ut med information om alla detaljer kring resan.

Vår njutresa beräknas gå av stapeln i början-mitten av oktober 2017, då vädret och badtemperaturen är som ljuvligast.

Hoppas du vill följa med 🙂

Kvällssol över Makrigialos...

Kvällssol över Makrigialos…

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/11/07/vill-du-folja-med-till-makrigialos-pa-kreta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.