Blomkålsmos

Blomkålsmos till kyckling

Blomkålsmos 2 port

1 litet blomkålshuvud ca 300 g

50 g getost av färskost-typ eller fetaost

25 g smör

1 dl hackad bladpersilja

Koka blomkålen mjuk i saltat vatten. Låt vattnet rinna av ordentligt.

Mixa blomkålen tillsammans med ost och smör. Rör ner persiljan.

Smaka av om du vill ha mer sälta än den från osten.

Jag serverade moset till en kryddig kycklingschnitzel.

Blomkål på turkisk marknad

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/07/18/blomkalsmos/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Birgitta!
    Du har en fantastiskt bra blogg med underbara matrecept. Just nu håller jag på att baka ditt jättegoda valnötsbröd. Har minskat på brödkryddorna till en halv matsked och blandat valnötter och hasselnötter. Har jag inte kesella hemma blir det som idag, lite turkisk yoghurt blandat med philadelphiaost upp till 250 g. Jag läser ofta din blogg, men är dålig på att tala om hur bra jag tycker om den.
    Kram Margareta


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.