Laxpytt med zucchini och grönkål

Laxpytt

Laxpytt 1 port

100 g tärnad gravlax

1 dl tärnad zucchini

1 dl strimlad grönkål

½ dl tärnad halloumi

½ dl tärnad morot

2 msk smör/kokosolja

Chiliflingor

1 ägg

Bryn smöret och stek zucchini, grönkål, halloumi och morot så det får lite färg.

Krydda med chiliflingor. Inget salt behövs eftersom både gravlax och halloumi är salta.

Gör en grop i mitten av pytten, knäck i ett ägg.

Låt steka på svag värme tills du tycker ägget är lagom stekt.

Låt alltsammans glida över på en tallrik och servera med en het coleslaw.

Ås Trädgård på Stortorget i Östersund

Published in: on 26 augusti 2016 at 07:00  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/08/26/laxpytt-med-zucchini-och-gronkal/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej!
    Vad är det du har till vänster på tallriken
    på laxpytten?? Ser inte ut som något du har i receptet !
    Hälsningar
    Gunilla

    • Det är ju cole slaw som jag länkar till om du läser hela inlägget😉

      • Ha ha , Tack det såg jag ju nu🙂
        Ser ju otroligt gott ut , ska jag göra.
        Hej o tack🙂

      • Tack själv för att du tycker om mina recept🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

