Vitlökssås till rökt fisk

Rökt sik med vitlökssås

Vitlökssås med örter 3-4 port

2 dl creme fraiche eller kokosgrädde

1 dl majonnäs

1 dl hackad dill, persilja och gräslök

1-2 finhackade vitlöksklyftor

Saft och skal av ½ ekologisk citron

Några droppar Worcestershiresauce

Salt och peppar

Hacka örterna fint och rör ihop med övriga ingredienser.

Låt såsen stå och mogna i kylen några timmar.

Servera såsen till rökt eller gravad fisk, jag hade varmrökt sik.

Varmrökt sik

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/07/26/vitlokssas-till-rokt-fisk/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Den såsen har jag noterat. Ska prövas nästa gång vi har rökt fisk. Igår åt vi saffransmarinerade fiskspett. Fast vi gjorde det utan spett. Det var så gott och lite annorlunda. Chilihollandaisåsen skar sig men den var god iallafall. Idag ska vi testa Turkis lammlever. Tycker mycket om kalvlever men har aldrig smakat lammlever. Inte ofta det finns i butikerna. Uppskattar dina recept med fina råvaror och inget krångel😊

    • Tack, vad roligt att du tycker om mina recept. Bättre lycka nästa gång med hollandaisen🙂


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

