Stenålderskost för den moderna människan – Heta Grilltips i 100% Östersund

Stenålderskost i nutid

Ända sen urminnes tider, när våra tidigaste Förfäder lyckades tämja elden och upptäckte hur fantastiskt gott det var med grillad Mammut, har vi människor haft en förkärlek till mat lagad över glödande kol.

Hör Du till den stora skara av grillentusiaster som gladeligen trängs runt väldoftande grillar av olika format så fort det blir sommar?

Ja, då kan en titt in på min matkrönika i senaste numret av tidningen 100% Östersund vara ett hett tips.

Tyvärr inga recept på Mammut, men däremot marinerade Grillspett, en helgrillad Laxfilé med Mango och Feta och ett antal goda såser och tillbehör bjuder jag på i sommarnumret.

Hoppas det smakar med Stenålderskost på ett lite modernare vis.

Här kan Du läsa om Jordnära gastronomi på Fäviken, gammaldags rätter på gourmetvis, lagade av Kocken Magnus Nilsson.

Han använder nästan bara Jämtländska produkter i restaurangens kök,  stenåldersinspirerad mat där med.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/06/27/stenalderskost-for-den-moderna-manniskan-heta-grilltips-i-100-ostersund/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vilken tur att det finns massa smaskens att grilla även för vegetarianer, för nu blev jag riktigt sugen!! 😀

    • Vad bra 🙂 Mina såser är ju som vanligt nästan helt vegetariska också, så de passar dig och alla andra herbivorer 😉

      • Jupp!! Förutom Worcestersausen! 😀

        Herbivorer förresten; det låter som att vi bara äter örter!! *Fniss* 😀

  2. Skratt!

    Grillad Mammut låter super, den tar vi 😉

    Kram!

    • Tänk vad gott det hade varit att få testa 🙂 Kram tillbaks över sommarfjällen


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.