Matskribent i 100% Östersund

Lokal mat i lokal tidning

Nu har mina recept börjat komma ut i papperstidningsformat. Jag har fått möjligheten att nå ut till en större publik, genom att skriva en matkrönika.

Hädanefter finns några av recepten med i varje nummer av tidningen 100% Östersund, som kommer ut en gång per månad. En lokal tidning, med en upplaga på hela 38000 exemplar.

Här kan Du läsa om min Jämtländska frukost i tidningens nätupplaga. Chefredaktör Gunnel Edvardsson har skrivit en artikel om mig och så mina recept, passande i bär och svamptider.

Det känns hedrande att Gunnel ville ha mig med i tidningen. En gratistidning av hög kvalitet och stor bredd, som jag tyckt om att läsa redan från starten för 5 år sedan. Kul att få bli deras första matskribent.

Jag kommer att skriva mycket om lokala Jämtländska produkter, tillagade på mitt sätt. Ungefär som här på bloggen. Lite inslag av Medelhavsmat blir det också under mina resor.

100 % Naturligt god mat att njuta av, helt enkelt.

The URI to TrackBack this entry is: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2010/09/02/matskribent-i-100-ostersund/trackback/

RSS feed for comments on this post.

18 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ett hurrande grattis ända ifrån Torvalla ;). Är löjligt nöjd över att få tidningen hem i brevlådan och därmed tillgång till dina recept!

    • Hej Emma och Välkommen till mitt kök. Tack för hurraropet, tyckte jag hörde det ute på balkongen, Torvallabo som jag är 😉

  2. Härliga nyheter! Grattis 😀

    • Tack för det, Receptomaten. Känns jättekul att få vara med i lite större sammanhang 🙂

  3. Stort grattis till dig Birgitta! Oj vad roligt och jag förstår att dom valt dig till skribent!
    Ha det bäst/Karin

    • Tack, Karin. Vad snäll du är, kul att det uppskattas det jag skriver. Trodde ju inte att jag kunde skriva innan jag startade bloggen 🙂 Ha det allra bäst du med.

  4. GRATTIS!! Åh va’ roligt för dig!!

    Matpolisen: JAG vet ett ställe i Stockholm där det brukar finnas hjortron!! Men jag avslöjar inte var…!! 😉 Moahahahahahah!!! Men jag kan ge en ledtråd: Nackareservatet!! 😀

    • Tack så mycket, Anneli 🙂 Kul att du hjälper mina läsare med så fina tips också. Nu blir det invasion i Nackareservatet till helgen 😉

  5. Oj, vad kul 🙂
    Grattis, grattis till dig duktiga Birgitta!

    • Visst är det 😉 Tack, snälla Veronica, vad glad jag blir av din kommentar.

  6. Åh!

    Stora hejarop från andra sidan gränsen!

    😀

    • Tack för det, snälla Fjällmor. Det hördes ända hit till Östersund. Det har varit en bra förbindelselänk i alla tider, ropen över fjällen 😉

  7. Lycka till med tidningsskriveriet. De kunde inte ha valt en bättre skribent. Stockholm reser sig och bockar.

    Men…

    Sluta fresta med hortron. Man blir ju tokig, haha. Här i Stockholm är hjortronskörden obefintlig när den är som bäst.

    • Tänk att få så vänliga ord, från en Matpolis i Stockholm. Jag tackar allra ödmjukast. Hoppas du kan hitta några hekto hjortron, åtminstone på nån av era fina saluhallar, de är värda sitt höga pris 😉

  8. Tusen gratulationer till dig från mig.
    Du är verkligen värd detta. Jag tror att
    min önskan om en kokbok skriven av dig närmar sig.
    Jag är sååå glad å dina vägnar.

    Alla Sörmlands björkar lyfter på kjolen och niger.

    Elin U

    • Tusen Tack, Elin. Trodde väl aldrig att det skulle gå så här bra, när jag började skriva ifjol. Det är så skoj att jag kunnat hitta på något som fungerar på min nivå. Ska bli intressant att se hur det går med Anna’s Energibarnsbok i höst, hennes suveräna kokbok har ju gjort stor succé redan. Rönnarna i Jämtland rodnar och bugar 🙂

  9. Grattis, va kul för dig :-)!!

    • Tack Martina 🙂 Ja, nu börjar det röra på sig ordentligt kring min blogg. Händer en hel del spännande i höst 😉


Skriv gärna en kommentar så jag får höra vad du tycker om min blogg!

