Bloggreceptboken

Recept från matbloggare

Nu har Bloggreceptboken kommit ut på nätet. En liten kokbok i pdf-format som kan laddas ner helt gratis.

Jag blev i höstas tillfrågad av Anton Malmberg på Matlykka om jag ville delta i projektet.

Självklart ville jag vara med, kul att få sprida min matfilosofi på det här viset också, i så celebert sällskap.

Vi är 16 matbloggare som medverkar med varsitt recept, en salig blandning av olika typer av mat och bakverk.

Jag bidrar med min Pepparsås, det recept som fått allra mest sökningar här på bloggen.

Mer godsaker på nätet hittar Du i 100% Östersund, där min senaste matkrönika 100% Naturligt god mat handlar om julgodis.

Jag delar där med mig av tre recept och bilder från kokboken LCHF för seniorer.

Även Läkare utan gränser har ställt upp med en meny i Bloggreceptboken. De beskriver hur en matdag kan se ut, på deras fältmässiga arbetsplatser.

Fint att en välgörenhetsorganisation kan få synas lite extra i den här satsningen.

Fredrik Lundqvist på Who cut the cheeze? har formgivit boken. Du kan läsa mer om det arbetet på hans blogg.

Här kommer en lista med länkar till de övriga matbloggare som deltar i Bloggreceptboken.

Pickipicki

Matgeek

Matrepubliken

Salt & Peppar

Who cut the cheeze?

Matlykka

Kinnas blogg

Chez Sofia

Kardemummagumman

Kalasgott

Helena Ljunggren

Smaskens

Kryddburken

Matporr

Pyttes

The URI to TrackBack this entry is: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/11/30/bloggreceptboken/trackback/

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget.

10 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vilket bra initiativ av MSF att vara med!

    Gilla

    • Hej Arga Klara och Välkommen hit. Visst är det bra att våra duktiga läkare får visa sig även i detta forum :)

      Gilla

  2. Ja saknar den de dagar du inte skriver tycker mycket om när du skrivit om turkiet trivs också där.

    Gilla

    • Tack. Uppdaterar sidan så ofta jag bara hinner och orkar nu. Åker tillbaks till Turkiet i januari, då kommer mer recept på god Turkisk mat, jag lovar :)

      Gilla

  3. Hej brukar gilla din blogg men nu undrar jag denna bloggrecept innehåller ju recept med recept med 2 dl socker hur tänkte ni .

    Gilla

    • Hej Margaretha och Välkommen till mitt kök. Roligt att du tycker om min blogg :)
      Den här Bloggreceptboken är inte en LCHF-bok utan skapad med recept från 16 av landets populäraste matbloggar. Det är bara jag som har en LCHF-blogg i den samlingen ;) Jag har inget med produktionen av boken att göra. Tycker det känns bra att kunna sprida kunskapen om lågkolhydratmat även bland dem som tycker om och äter mycket socker. Kanske de kan komma på bättre tankar så småningom.

      Gilla

      • Då förstår jag tack för ditt svar

        Gilla

      • Skönt att vi kunde reda ut det missförståndet. Hoppas du kommer att tycka om min blogg även i fortsättningen ;)

        Gilla

  4. Oh nu vattnas det i munnen igen… ska printa ut pdf:en och dina julgodis också.

    Gilla

    • Hej Pia och Välkommen in i mitt kök. Roligt att se dig här ;) Kul att du gillar mina små julfrestelser.

      Gilla


Kommentarer och delningar mottages tacksamt! :)

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 701 andra följare