Krusbärssylt med Rostade Hasselnötter och Grädde

Krusbärssylt på Björksocker med rostade Hasselnötter och Grädde

Nya tider

För ca 20 år sen, när jag hade min mest hektiska preiod i arbetslivet, blev det också en hel del utgång på krogen. Det var mitt sätt att träffa Vännerna, när jag jobbade så mycket, mest varje helg. Då var det annat i Shotglasen, nämligen Galliano Hot Shot. Det var en klar favorit under några år, men nu skulle jag inte vara så förtjust i den sötsliskiga drycken längre.

Jag är mer förtjust i syrliga desserter nu, den här blev en ny favorit. Kokade krusbärssylt på Björksocker till en god Holländsk ost, Beemster, häromdagen. Igår, efter strömmingen, blev den riktigt god som efterrätt, toppad med ovispad grädde. Ett litet glas är alldeles lagom, för att syran i bären ska göra att man mår gott, även efter en ganska så fet måltid. Recept på sylten, ja det hittar Du Här.

Krusbärssylt med Grädde

The URI to TrackBack this entry is: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/09/30/krusbarssylt-med-rostade-hasselnotter-och-gradde/trackback/

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det här ser underbart gott ut! Var bor du om man får fråga?

    Gilla

    • Tack, ja den blev riktigt fin den sylten. Jag bor i Östersund, där det snöar för fullt nu..

      Gilla

  2. Hihi kommer också ihåg Galliano! Detta ser lite nyttigare ut och jättegott ;-)

    Gilla

    • Det är tur att ens vanor blivit lite bättre numer ;)

      Gilla

  3. En läcker liten dessert!
    Galianoshots är väl inte riktigt i ropet nu. Våra shotglas (jo vi har också sådana) används mest som vaser till bedårande små blombuketter ifrån barnen men smådesserter kanske kan ersätta blombuketterna under vintern =).

    Gilla

    • Hej Sofia. Vi har hittat bra användningsområden för våra gamla shotglas. Intressena ändras med åren.. Jag brukar också ha blommor i dem ibland ;)

      Gilla


Kommentarer och delningar mottages tacksamt! :)

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 719 andra följare