Två veckor som Bloggare

Vad skoj det har varit att börja dela med mig av mina recept!

Mina kontakter med Bloggosfären har varit minst sagt sparsamma tidigare, så att jag skulle tycka det var så här roligt kom som en överraskning.

Jag har alltid hittat på nya recept, och fått höra många gånger att jag borde skriva en kokbok. Men ork och inspiration har fattats. Har heller aldrig gillat att skriva för hand, kan bero på min näst intill oläsliga handstil..

Bild av en svettig Kock i köket på Kreta

Bild av en svettig Kock i köket på Kreta

Det här sättet att skriva och få utlopp för alla matidéer som samlats genom åren, passar mig perfekt. Har lite problem med att sitta längre stunder, men här kan jag ju gå in och skriva lite när jag vill. Växlar mellan fåtölj, soffa, säng, skrivbord och solstol, lite efter hur bra det känns att sitta. Sitter en stund på morgonen och en till på kvällen. Vill ju inte bli en datanörd, som sitter och häckar framför datorn jämt.

Jag har haft 2000 besök på de här veckorna, det tycker jag är riktigt bra. Vet ju inte riktigt hur många man brukar ha i den här kategorin, men jag är jättenöjd.

Jag har fått väldigt stor draghjälp av Anna Hallén, som länkar till bloggen, och har skrivit mycket positivt om den. Jag hoppas att Du vill hjälpa till att sprida sidan också, det är många som skulle må bra av att äta LCHF och GI-inspirerad mat. Och vill man inte det så är det ju enkelt att lägga till lite potatis, pasta eller ris.  Då har Du ju helt plötsligt vanlig Svensk Husmanskost gjord på naturliga råvaror, som ingen behöver vara rädd för att testa.

Fortsätt gärna att titta in och få inspiration på enkel, god och nyttig mat. Jag åker snart till min stuga i Dalarna, men fortsätter förstås att lägga in nya recept.

I stugan har jag varken el eller vatten, men en riktigt bra Husqvarna vedspis. Där kommer jag att laga en del gott till veckan. Det är en härlig känsla att laga mat på gammaldags vis. Dricksvatten och kylskåp har jag i en kallkälla. Älven rinner precis nedanför stugan, så badkaret är det inte heller långt till.

Här blir det ännu svettigare att stå till veckan..

Här blir det ännu svettigare att stå till veckan..

Published in: on 26 juni 2009 at 17:00  Comments (2)  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/06/26/tva-veckor-som-bloggare/trackback/

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej. Det ska jag göra, det ger mig massor. Varit in och läst lite på din Blogg också, den är jättebra!

    Gilla

  2. Visst är det kul att blogga, man får så mycket tillbaka också! Så, keep it up! :)

    Gilla


Kommentarer och delningar mottages tacksamt! :)

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 699 andra följare