Örtig Gubbröra med Keso

Nu har det äntligen varit läge att plantera klart alla örter, som jag ska ha till sommarens goda mat.

En del av mina örter i strålande sol

En del av mina örter i strålande sol

Pigg och frisk igen efter några dagar när jag varit mindre pigg. Det var så länge sen jag var dålig, så det var en bra påminnelse om hur fantastiskt mycket  friskare och starkare jag varit senaste månaderna. Det blir annars att man tar det för givet, att det bara går som på räls, utan smärta.

Sen jag började med LCHF på mitt sätt, så har jag ju mått jättebra. Inte för att jag gått ner så mycket i vikt utan för att kropp, själ och muskler varit glada.

Sist jag vägde mig så visade vågen ca 2 kg ner på 2 månader, men jag kanske har hamnat på min idealvikt. Känner också att det blivit mer muskler än fett på sina ställen. Huvudsaken är att jag mår så mycket bättre och att Fibromyalgin har gått tillbaka så som den har gjort.

Men nu till dagens mat, en rätt jag gjorde för att fira min nyplanterade örtagård.

Det är så härligt att kunna sitta ute i kvällssolen och äta

Det är så härligt att kunna sitta ute i kvällssolen och äta

Min Gubbröra:

En burk Abba’s Bohusmatjes

Två kokta Ekologiska Ägg

2 dl Keso

2 msk Majonnäs

2 msk Creme Fraiche

En halv hackad Gul Paprika

Rejält med finhackad Dill, Gräslök, Persilja, Dragon och Basilika

Havssalt och nymald Peppar

Salladskål

Skär sillen i små bitar, hacka äggen och paprikan i samma storlek. Rör ihop majonnäs, CF, keso och örter. Rör försiktigt ner sill, paprika och ägghack. Krydda.

Finstrimla salladskålen och täck en assiett, lägg en klick gubbröra på. Garnera med röd paprika och lite mer örter. Jag drack ett glas vitt till, det passade fint.

Visst är det vackert med blommor

Visst är det vackert med blommor

3 kommentarer

  1. [...] Gubbröra [...]

  2. [...] Gubbröra [...]


Kommentarer inaktiverade.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 419 andra följare

